Δέρμα με ακμή: Οι τροφές που πρέπει να αποφύγεις!

Το δέρμα μας είναι εκτεθειμένο σε όλους τους επιβλαβής εξωτερικούς παράγοντες, αλλά και σε ό,τι επιλέγουμε να βάλουμε στο σώμα μας μέσω της διατροφής μας. Σκέψου την ακμή, τις κηλίδες, το έκζεμα, τα ανώμαλα εξανθήματα και πολλά άλλα, όλα αυτά προκαλούνται λόγω των παραπάνων παραγόντων.

Η ακμή είναι το πιο σύνηθες φαινόμενο που αντιμετωπίζουν άντρες και γυναίκες στη σημερινή εποχή. Το στρες, οι ορμόνες, οι αλλεργίες επηρέαζουν την ακμή και τα τρόφιμα που τρως (ή δεν τρως) μπορούν να βοηθήσουν το δέρμα σου να ανακάμψει ανεξάρτητα από τη βασική αιτία της ακμής σου.

Δέρμα με ακμή: Οι τροφές που πρέπει να αποφύγεις

  • Απόφυγε: γαλακτομικά προϊόντα

Ναι, είναι πολύ γνωστό ότι τα γαλακτοκομικά μπορούν να προκαλέσουν ξεσπάσματα στο δέρμα και κανείς δεν πιστεύει ότι μια μεγάλη φέτα πίτσας δημιουργεί τέτοιο πρόβλημα στην επιδερμίδα σου. Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι η απομάκρυνση από γαλακτομικά προϊόντα μπορεί να είναι χρήσιμη για την πρόληψη της ακμής.

Ο λόγος που τα γαλακτοκομικά προκαλούν ακμή είναι επειδή οι αγελάδες αρμέγονται πλέον πέντε φορές περισσότερο από πριν. Λόγω του στρες τα επίπεδα προγεστερόνης στο γάλα είναι αρκετές φορές υψηλότερα.

Το γάλα σήμερα – και εννοώ ακόμα κι αν το γάλα είναι βιολογικό – έχει υψηλότερα επίπεδα αυτών των ορμονών του στρες, συμπεριλαμβανομένης της κορτιζόλης. Αυτές οι ορμόνες του στρες προκαλούν ακμή.

  • Απόφυγε: τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη

Η ζάχαρη και τα γαλακτοκομικά έχουν άμεση σχέση με τα ξεσπάσματα ακμής που αντιμετωπίζεις. Συνιστάται ο περιορισμός ή η πλήρη εξάλειψη των τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, και πιο συγκεκριμένα δημητριακά και γάλα, ζυμαρικά και άλλα επεξεργασμένα τρόφιμα. Προκαλούν την αύξηση των επιπέδων ινσουλίνης, η οποία αυξάνει τα επίπεδα ανδρογόνων και αποδυναμώνει τους σμηγματογόνους αδένες.

Τα τρόφιμα με υδατάνθρακες που έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη διασπώνται γρήγορα αφού τα καταναλώνεις (έναντι των υδατανθράκων με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως τα ρεβίθια, που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα επεξεργαστεί το σώμα σου).

Έτσι, οι υδατάνθρακες προκαλούν περισσότερη σμηγματογόνα δραστηριότητα και η μείωση των υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει σε κάποιο βαθμό στην ακμή σου.

  • Απόφυγε: τροφές που απελευθερώνουν ισταμίνη

Οι τροφές που προκαλούν τέτοιου ακμή είναι οι τροφές που απελευθερώνουν ισταμίνη.

Οι μπανάνες, τα αβοκάντο, οι μελιτζάνες, η σάλτσα σόγιας και για μερικούς ανθρώπους τα εσπεριδοειδή είναι απαγορευτικά. Για άλλους, τα ψάρια βαθέων υδάτων, ακόμη και σοκολάτα είναι ο λόγος που βλέπουν την ακμή τους να αυξάνεται.

Τρόφιμα που είτε έχουν πρόδρομες ουσίες ισταμίνης είτε υψηλά επίπεδα ισταμινών μπορεί να προκαλέσουν στον ασθενή με ροδόχρου ακμή να αναπτύξει εξογκώματα που μοιάζουν με κυψέλη που σχηματίζουν λευκά στίγματα στην άκρη. Αυτά τα εξογκώματα συγκεντρώνονται γύρω από τα ωοθυλάκια, και γι’ αυτό μερικές φορές προκαλεί σύγχυση και κάποιος θα νομίζει ότι έχει κλασική ακμή όταν στην πραγματικότητα έχει ροδόχρους ακμή. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να γνωρίζεις ότι αυτή η κατηγορία τροφών θα επηρεάσει την ακμή των ενηλίκων.

Δέρμα με ακμή – Τι πρέπει να τρως: αντιφλεγμονώδεις τροφές

Υπάρχουν τόσα πολλά οφέλη από την κατανάλωση τροφών που καταπολεμούν τη φλεγμονή. Εάν το δέρμα σου εμφανίζει συνεχώς ακμή, η αιτία είναι η φλεγμονή, γι’ αυτό ενσωμάτωσε στη διατροφή σου τροφές που καταπολεμούν τη φλεγμονή, όπως τα σταυρανθή λαχανικά και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως ο σολομός και οι κρόκοι αυγού.

Ωστόσο, εάν έχεις την τάση να ξεσπάει το δέρμα σου πριν από την περίοδό σου, πρέπει πραγματικά να αποφύγεις αυτά τα σταυρανθή λαχανικά.

Photos: Istock

Δείτε ακόμη: Η διατροφή που πρέπει να ακολουθείς ανάλογα με τον τύπο του δέρματός σου ώστε να φαίνεσαι νεότερη

Δείτε ακόμη: 5 τροφές που καταπολεμούν την πρόωρη γήρανση- Πρόσθεσε τες στην διατροφή σου άμεσα!

The post Ακμή: Ποιες κατηγορίες τροφών πρέπει να αποφύγεις και γιατί! appeared first on Glance.

Πηγή: glance.gr

Share: